De effectiviteit van relatiegeschenken

De effectiviteit van relatiegeschenken

Dat Relatiegeschenken een leuke manier zijn om uw bedrijf te promoten is natuurlijk al heel lang bekend, maar is het ook effectief? 96% van de deelnemers aan een onderzoek uit 2014 van The British Promotional Merchendise Association over Relatiegeschenken, vindt van wel.

Meer weten over dit onderzoek?

In het onderzoek werd onder anderen gevraagd welk relatiegeschenk mensen op hun bureau hadden liggen. Hieruit kwam de volgende top 5:

  • Pen (89%)
  • Mok (65%)
  • Kalender en/of Post it’s (54%)
  • Notitieboekje (51%)
  • Muismat (49%)

Op de vraag welk product ze zouden houden van alle relatiegeschenken die ze op hun bureau hadden antwoorden ze het volgende:

  • Pen
  • Kalender
  • Mok en notitieboekje
  • Rekenmachine
  • Muismat

Hieruit blijkt dus dat vooral relatiegeschenken met een functie behoren tot de favoriet van veel mensen uit het bedrijfsleven.

Het vele gebruik van deze relatiegeschenken met een functie blijkt nog nuttig ook. 83% van de ondervraagden konden de naam herinneren die op het relatiegeschenk stond.

50% van de ondervraagden gaven ook aan dat het doel van het geschenk duidelijk af te lezen was aan het geschenk.

Ook vinden mensen relatiegeschenken vaak nuttig of leuk genoeg om te bewaren en te gebruiken. Zo’n 76% houd de relatiegeschenken zelf. 45% geeft aan het product weleens of altijd weg te geven aan collega’s. Verder geven de ondervraagden de geschenken weleens aan familie (16%) of gooien het product vrijwel direct weg (10%).

Op de vraag of ze weleens iets gekocht hadden van een van de bedrijven waar ze een relatiegeschenk van hadden ontvangen antwoorden een verassende 83% ja.

Kijk voor leuke en functionele relatiegeschenken op www.lavista.nl

 

Bron van het onderzoek: http://bpma.co.uk/bpma-whats-on-your-desk-survey-result

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *